Root.cz » Hry » Historie vývoje počítačových her (91. část vývoj v leteckých simulátorech od polygonových modelů k voxelům) Historie vývoje počítačových her (91. část vývoj v leteckých simulátorech od polygonových modelů k voxelům)
V dnešní dekupazo technika části seriálu o historii výpočetní techniky a her si popíšeme další klasicky pojatý letecký simulátor nazvaný Chuck Yeager's Air Combat a pak si řekneme, jak se tvůrci simulátorů snažili o lepší zobrazení povrchu herního světa. dekupazo technika Přelomovým dílem v této oblasti je hra Rescue on Fractalus! z roku 1985.
Seriál Unixové vykopávky RSS Historie dekupazo technika vývoje počítačových her (89. část další vývoj leteckých simulátorů) Historie dekupazo technika vývoje počítačových her (90. část letecké simulátory z let 1988 až 1991) Historie vývoje počítačových her (91. část vývoj v leteckých simulátorech od polygonových modelů k voxelům) Historie vývoje počítačových her (92. část otevřené světy) Historie vývoje dekupazo technika počítačových her (93. část následovníci hry Elite) Všechny díly seriálu
9. Odkazy na Internetu 1. Historie vývoje počítačových her (91. část vývoj v leteckých simulátorech od polygonových dekupazo technika modelů k voxelům)
V předchozí části seriálu o historii výpočetní techniky i o historii vývoje počítačových her jsme se při popisu leteckých simulátorů dostali až do roku 1991, tj. zhruba do okamžiku, kdy se osobní počítače PC začaly ve větší míře vybavovat grafickými kartami VGA , které postupně nahrazovaly starší a v mnoha ohledech již nevyhovující grafické karty CGA (což byl výrobek, kterým dekupazo technika se IBM vysmála celému rozumnému světu), EGA i Hercules . Všechny minule popsané hry, tj. F-19 Stealth Fighter , LHX Attack Chopper dekupazo technika i F29 Retaliator vznikly ještě v době, kdy bylo nutné počítat s tím, že hráči mají počítače vybavené staršími grafickými kartami, proto zde ještě nenajdeme plnohodnotné využití všech možností, které programátorům nabízí VGA , zejména její standardní grafický režim s 256 barvami a módy, které jsou od tohoto režimu odvozené (Mode-X, Mode-Y atd.).
Dnes si nejdříve popíšeme hru nazvanou Chuck Yeager's Air Combat . Tato hra pochází z roku 1991 a jedná se o jeden z prvních široce rozšířených leteckých simulátorů, v němž programátoři využili již zmíněné možnosti grafické karty VGA . Posléze se budeme zabývat problematikou zobrazení herního světa, protože všechny až doposud popsané letecké simulátory zobrazovaly herní svět jako placku, na níž se kopce reprezentují dekupazo technika různými jehlany, ať již zobrazenými formou drátového modelu či pomocí vyplněných polygonů. Kromě tohoto způsobu zobrazení však existují i alternativní způsoby, které například využívají voxely (což v tomto kontextu není zcela přesné označení) či výškové mapy. Jednou z prvních her tohoto typu je hra Rescue on Fractalus! pocházející z roku 1985; na počítačích řady PC se jedná zejména o hru Comanche: Maximum Overkill , což je, poněkud dekupazo technika zjednodušeně dekupazo technika řečeno, kombinace dekupazo technika leteckého simulátoru se střílečkou.
První hrou, kterou si dnes popíšeme, je hra nesoucí poněkud dlouhý název Chuck Yeager's Air Combat . Tato hra pochází z roku 1991 a za jejím vývojem stál programátor Brent Iverson . S tímto vývojářem jsme se již setkali v předchozí části tohoto seriálu, protože dekupazo technika tento programátor stál i za vývojem leteckého simulátoru LHX Attack Chopper . Zatímco však v případě hry LHX Attack Chopper mohli hráči plnit mise ve vybraném typu vrtulníku popř. speciálního letounu V-22 Osprey (které taktéž startuje vertikálně jako vrtulník), lze si ve hře Chuck Yeager's Air Combat vybírat z poměrně dekupazo technika velkého množství různých letadel se standardním způsobem vzletu, ať již se jedná o vrtulové stíhačky a bombardéry pocházející z období druhé světové války, tak i o stroje s proudovými motory použitými například ve válce v Koreji. Zajímavé přitom je, že se výběr letadel neomezuje pouze na stroje používané a/nebo vyráběné v USA, ale lze si vybrat i některé typy MIGů, které mají na směrovém kormidle nakreslenou nezbytnou rudou hvězdu (ostatně MIG-15 je jedním z nejzajímavějších letadel ve hře).
Jak jsme si již řekli v úvodní kapitole , byla ve hře Chuck Yeager's Air Combat (zkráceně CYAC pod touto zkratkou se tato hra označuje na diskusních fórech) podporována dekupazo technika grafická karta VGA , konkrétně její grafický režim 0 13 (toto číslo je odvozeno od volání služby 10 BIOSu pro nastavení grafického režimu) s rozlišením 320 200 pixelů a možností současného zobrazení 256 barev. Díky použití tohoto grafického režimu bylo možné zobrazit palubní desku mnohem podrobněji, než při využití jen šestnácti barev ostatně jednotlivé palubní dekupazo technika desky se od sebe odlišují podle toho, jaký letoun si hráč vybral. Větší množství dekupazo technika barev můžeme vidět i na zobrazení horizontu, který již není jednoduše pojat jako pouhá hrana mezi modrou a zelenou plochou, ale již se zde objevuje gradientní přechod od modré k bílé, což poměrně přesně odpovídá skutečnosti (tento gradientní přechod je možné na pomalejších počítačích vypnout a dosáhnout tak vět
No comments:
Post a Comment